Αρχές λειτουργίας

Στα Φροντιστήρια ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ έχουμε διαμορφώσει μια σπουδαία ομάδα έμπειρων, καταξιωμένων, αυτοδύναμων εκπαιδευτικών. Η ομάδα αυτή όχι μόνο αποτελείται από εξαιρετικούς καθηγητές που θέτουν πάντα το παιδί και τις ανάγκες του στο επίκεντρο, αλλά λειτουργεί υποδειγματικά και σε συλλογικό επίπεδο, με άρτιο συντονισμό και κύρια χαρακτηριστικά την ανταλλαγή πείρας και τη συζήτηση ιδεών και απόψεων, πάντα με γνώμονα την τελειοποίηση της δουλειάς μας και τελικούς αποδέκτες τα παιδιά.

Η τεράστια διδακτική και συγγραφική πείρα, καθώς και η συνολική μας παρουσία στα παιδαγωγικά δρώμενα της χώρας (δημοσιεύσεις, ημερίδες, συνέδρια, επιστημονικές ενώσεις κ.α.) εξασφαλίζουν εκπαίδευση ανώτερου επιπέδου, ουσιαστική μάθηση για τα παιδιά και βέβαιη επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Αντίληψή μας είναι ότι η ανάπτυξη της προσωπικότητας βασίζεται στη γνώση (ειδέναι) και την αυτογνωσία, την αυτοσυνείδηση (συνειδέναι). Εμείς εργαζόμαστε, πιστοί συνοδοιπόροι των παιδιών, προκειμένου να κατακτήσουν τόσο τη γνώση, όσο και να τοποθετήσουν τον εαυτό εντός της πραγματικότητας. Είμαστε σίγουροι ότι -υπό όρους- μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά. Πεποίθησή μας είναι ότι όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις, δικαιούνται τη γνώση, τη μάθηση, την ολόπλευρη ανάπτυξη.

Ποιοι είναι αυτοί οι όροι; Μελέτη, αφοσίωση, σεμνότητα, αναζήτηση, διαρκής προσπάθεια για βελτίωση και εμβάθυνση, ενεργητική παρέμβαση στην καθημερινή πραγματικότητα. Εμείς είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε κάθε μαθητή και μαθήτρια να επεκτείνουν τα όριά τους, να φτάσουν εκεί που ονειρεύονται. Πιστεύουμε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό, με αστείρευτες δυνατότητες και ότι κάθε παιδί πρέπει να ονειρεύεται και να θέτει υψηλούς στόχους. Με αυτό ως πυξίδα, εξασφαλίζουμε τις αντικειμενικές προϋποθέσεις που απαιτούνται, ώστε να υποστηριχθεί η μοναδική εξέλιξη κάθε παιδιού στο γνωστικό του ταξίδι.

Στα Φροντιστήρια ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ, "ήρωας" δεν είναι ούτε ο καθηγητής, ούτε ο εκπαιδευτικός οργανισμός. Ήρωας είναι ο μαθητής και η μαθήτρια που αγωνίζονται και αξίζουν το καλύτερο, ενώ οι συνθήκες όχι μόνο δεν τους ευνοούν, αντιθέτως τους εμποδίζουν να αναπτύξουν τη δυναμική τους. Το διαφορετικό σκεπτικό με το οποίο λειτουργούν τα Φροντιστήρια ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ είναι η εξασφάλιση ενός επώνυμου, εξατομικευμένου και υψηλού επιπέδου μαθήματος, ενταγμένο σε ένα ολιστικό πλαίσιο, όπου το παιδί αναπτύσσεται, θέτει στόχους και κατακτά κορυφές.

Ενδεικτικά, ας αναφέρουμε τις σημαντικές δράσεις του Ομίλου Λογοτεχνίας, των Σεμιναρίων Ηγεσίας, του Προγράμματος Επιλογής Σπουδών και τόσων άλλων εκπαιδευτικών και πολιτισμικών δράσεων που στόχο έχουν την πολυεπίπεδη υποστήριξη των παιδιών μας.

Η σύνθεση της φιλοσοφίας μας με την οργανωτική υπεροχή και το ολιστικό πλαίσιο υποστήριξης των παιδιών είναι που μας διαφοροποιούν, αλλά ταυτόχρονα είναι και το «μυστικό» για την απόλυτη επιτυχία σε ενδοσχολικές και πανελλαδικές εξετάσεις.

Η σταθερή επικοινωνία με τους γονείς είναι κλειδί για την ολόπλευρη υποστήριξη του παιδιού. Αντιλαμβανόμαστε τους γονείς και κηδεμόνες ως αναντικατάστατο κρίκο στη μαθησιακή πορεία κάθε παιδιού. Είναι οι γονείς των παιδιών μας! Στα Φροντιστήρια ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ η «ενημέρωση» των γονέων είναι μια αμφίδρομη διαδικασία. Δε συμβαίνει, ως είθισται στα φροντιστήρια, με μηχανιστικό τρόπο, όπου σε έναν αγώνα δρόμου οι γονείς ενημερώνονται «στο πόδι». Ακόμα περισσότερο, δεν είναι μια κατάσταση μονόδρομης πληροφόρησης από τον καθηγητή προς το γονιό, μάλιστα συνήθως απεμπολώντας ευθύνες με γενικολογίες. Για εμάς η «ενημέρωση» είναι σχέση, είναι διαδικασία. Είναι αγωνία για συζήτηση πάνω στην εξέλιξη του παιδιού και τις ανάγκες του. Έχει παιδαγωγική διάσταση, δεν είναι μια αξιολογική διαδικασία επιβράβευσης ή τιμωρίας και ανάθεσης ευθυνών.

Η τηλεφωνική και δια ζώσης επικοινωνία με τους γονείς είναι τακτική. Απέναντι σε οποιοδήποτε πρόβλημα προχωράμε άμεσα σε συζήτηση για αναγνώριση των αιτιών και συμφωνία για δράση προς την κατεύθυνση επίλυσης. Παράλληλα, σε τακτά διαστήματα πραγματοποιούμε προγραμματισμένες συναντήσεις με τους γονείς, όπου συζητάμε για το παιδί και από κοινού κάνουμε έναν σοβαρό και πλήρη απολογισμό της πορείας του παιδιού και συναποφασίζουμε τους στόχους μας για το μέλλον. Ο διάλογος και η οικοδόμηση στέρεων και διαχρονικών σχέσεων είναι βασική μας προτεραιότητα. Κατανοούμε τις αγωνίες των γονιών  γι’ αυτό και είμαστε πάντα στη διάθεσή τους, με γνώμονα το καλό των παιδιών.
Τα παιδιά, πλησιάζοντας την ενηλικίωση, οφείλουν να αναπτύξουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και την αυτονομία τους. Αυτό ασφαλώς εξαρτάται άμεσα από την μάθηση, όμως συνδέεται και με την ανάληψη ευθυνών, το σεβασμό του Άλλου, την υιοθέτηση αρχών και κανόνων. Αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος όχι μόνο για τη συνύπαρξη, αλλά ακόμα και για την καλλιέργεια της ίδιας της ικανότητας λογικής αμφισβήτησης οποιουδήποτε πλαισίου, της ικανότητας διαλόγου και τεκμηριωμένης διαφωνίας με το πλαίσιο στο οποίο τοποθετούνται.

Ταυτόχρονα, οι ενήλικες διδάσκουμε τα παιδιά, στα περιβάλλοντα της οικογένειας και της μάθησης, με την ίδια μας τη στάση. Με βάση το σκεπτικό αυτό, στα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ συμφωνούμε στα παρακάτω:

  1. Κύριο καθήκον των μαθητών και μαθητριών είναι η μελέτη. Εμείς είμαστε στο πλευρό τους σταθερά και ανασαίνουμε με σκοπό τη δική τους ανέλιξη. Η στάση αδιαφορίας και ελλιπούς μελέτης και προσπάθειας δεν συμφωνεί με τις αρχές και τη φιλοσοφία μας, καθώς η διάθεση για μάθηση και η σκληρή προσπάθεια αποτελούν τις αφετηριακές προϋποθέσεις για τη συμπερίληψη σε οποιοδήποτε τμήμα των Φροντιστηρίων ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ.

  2. Η αδιάλειπτη παρακολούθηση των μαθημάτων και η συμμετοχή στα διαγωνίσματα είναι υποχρεωτική. Σε ενδεχόμενο αναγκαστικής απουσίας, ο γονέας/ κηδεμόνας οφείλει να ενημερώσει εκ των προτέρων και να προγραμματιστεί η αναπλήρωση. Στην περίπτωση αδικαιολόγητης απουσίας, ο γονέας ενημερώνεται άμεσα.

  3. Στα Φροντιστήρια ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ επικρατεί σεβασμός και συνεργασία, κουλτούρα πολιτισμού και ακαδημαϊκού πνεύματος. Η Παιδεία και η μόρφωση πρέπει να έχουν αντανάκλαση στις καθημερινές μας πρακτικές. Επομένως συμπεριφορές που προσβάλουν τον συνάνθρωπο ή δε σέβονται το χώρο μάθησης δεν γίνονται αποδεκτές σε καμία περίπτωση.

  4. Αν οι παραπάνω όροι καταστρατηγούνται, τα φροντιστήρια ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ διατηρούν το δικαίωμα διακοπής συνεργασίας.